Menu

czwartek, 22 listopada 2012

Babeczki waniliowe

Ostatnio coś nam życie same kłody rzuca pod nogi :( tak jakoś żle nam, dlatego żeby choć ciutkę sobie dosłodzić to nasze życie upiekłam bardzo proste, delikatne babeczki aromatyzowane wanilią, którą, jeśli chcesz, możesz zastąpić drobno startą skórką z cytryny i 1/2 łyżeczki ekstraktu cytrynowego.
Babeczki są słodkie więc uznaliśmy, że nie potrzeba do nich żadnej masy, lukru itp.Przepis na babeczki wzięłam z książki Annie Rigg - Dekorowanie ciast. ciasteczek i tortów.


Składniki:
  • 175 g miękkiego masła,
  • 175 g cukru pudru,
  • 3 ubite jajka,
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
  • 175 g mąki,
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 3 łyżki mleka;
Przepis na 12- 16 babeczek

 Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.

Wykonanie:

Za pomocą miksera ucieramy masło i cukier na jasny i  lekki krem. Stopniowo dodajemy ubite jajka, mieszając dokładnie. Dodajemy wanilię. Przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia i dodajemy do masy w dwóch partiach. Wlewamy mleko. Mieszamy, aż ciasto będzie gładkie.

Napełniamy papierowe foremki ciastem do dwóch trzecich wysokości. Pieczemy na środkowej półce w nagrzanym piekarniku 20 -25 minut lub do czasu, aż babeczki dobrze wyrosną i do tzw suchego patyczka. 

Smacznego ;) 
 To mój najmniejszy skarb :) który dobrał się do naszych babeczek :))

2 komentarze:

  1. Ja nie wiem jak te babeczki smakują ale zjadłabym w całości ten Twój skarb na zdjęciu. Jest tu taka kochana.

    OdpowiedzUsuń
  2. jak bym widziała moją siostreznicę ;)
    babeczki super .)

    OdpowiedzUsuń