Menu

poniedziałek, 19 listopada 2012

Ciasto 3 Bit

Ciasto 3bit, czyli słodkie ciasto bez pieczenia, u mnie na bazie krakersów, ale można również użyć herbatników, przełożone masą kajmakową, kremem budyniowym i bitą śmietaną. Posypane startą czekoladą. Pycha.


Składniki:
  • 3-4 paczki krakersów (opakowanie 100 g)
  • 1 puszka masy krówkowej (kajmak) ok 500 gram
  • 3 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 125 g masła
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 4 jajka
  •  500 ml śmietany kremówki 30 % + 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka żelatyny + 1/3 szkl. wrzątku (ew. 2 fixy)*
  • 100 g gorzkiej czekolady, otartej na tarce, do oprószenia

Na dno formy u mnie o wymiarach 28x24 cm wyłożyć pojedynczą warstwę krakersów. Kajmak wyłożyć na krakersy ( ja wcześniej podgrzałam, lepiej się wtedy rozprowadza). Przykryć kolejną warstwą krakersów.
Przygotowujemy budyń:
Zagotować 2 szklanki mleka z cukrem i masłem. Pozostałą szklankę zmiksować z jajkami i mąką, po czym wlać do gorącego mleka. Gotować 1 - 2 minuty, energicznie mieszając, aby nie powstały grudki.
Jeszcze gorący budyń wylać na krakersy, wyrównać, przykryć kolejną warstwą krakersów. 
Odstawić do ostygnięcia, najlepiej przykryć folią spożywczą. Jak przestygnie to można:
  • od razu ubić śmietanę kremówkę na sztywno i pod koniec ubijania dodać łyżkę cukru pudru.* w tej wersji proponuję dodać do śmietany przestudzoną a wcześniej rozpuszczoną we wrzątku żelatynę. Zamiast żelatyny można użyć fixy jeśli wolicie. Śmietanę wyłoyżyć na ciasto i posypać starą czekoladą. Ciasto wstawić do lodówki, na co najmniej 12 godz.;
  • schować na noc do lodówki i dopiero na drugi dzień ubić śmietanę kremówkę na sztywno i pod koniec ubijania dodać łyżkę cukru pudru. Wyłoyżyć na ciasto i posypać starą czekoladą. Można podawać od razu; ja zrobiłam w tej wersji i nie dodawałam żelatyny, uważam że nie potrzeba.
Ciasto przechowywać w lodówce.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Fantastyczne :) Nie ma opcji, żeby komuś nie smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robiłam z herbatników maślanych (najlepsze są te z Biedronki) i na bitą śmietanę położyłam kolejną warstwę herbatniczków a potem całość polałam czekoladą...mmm pycha;)

    OdpowiedzUsuń