Menu

czwartek, 1 listopada 2012

Murzynek



 Ciasto zapomniane, a tak łatwe w wykonaniu i przepyszne w smaku. Zapomniane oczywiście przez moją  rodzinę, a kiedyś często robione. Świadczą o tym co najmniej 4 przepisy na różne modyfikacje Murzynka uwiecznione w zeszycie mojej mamy. Postanowiłam więc przypomnieć  rodzince  smak naszego dzieciństwa. 

 Składniki:

  • 4 łyżki kakao,
  • 4 jajka,
  • 1 kostka margaryny, 
  • olejek rumowy,
  • 1 ½ szklanki mąki pszennej,
  • ½ szklanki mleka lub wody ( ja dałam wodę ), 
  • 1 ½ szklanki cukru, 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • można również dodać 1 łyżkę spirytusu; 

Sposób wykonania:
 Margarynę, cukier, mleko(wodę) i kakao zagotować  stale mieszając gotować przez około 5 minut. Z tego odlać 1/2 szklanki i zostawić na polewę. Do przestudzonej masy dodać żółtka, mąkę z proszkiem do pieczenia,  olejek, spirytus i  na końcu ubitą pianę z białek. Ciasto wylać do wysmarowanej tłuszczem     
i wysypanej tartą bułką formy ja piekłam w keksówce o wymiarach 30 x 11cm. Piec około 50 minut w temperaturze 180 C.
Po upieczeniu i lekkim ostudzeniu wyciągamy MURZYNKA i smarujemy odstawioną wcześniej w szklance masą-polewą. 


Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz