Menu

czwartek, 1 listopada 2012

Placek Tarty



Kolejny przepis zapisany na już żółtawych karkach w  zeszycie z przepisami mojej mamy. Ciasto proste w wykonaniu, smaczne, idealne do południowej kawki. 


Składniki na ciasto:

  • 3 szklanki mąki,
  • 6 żółtek,
  • 1  kostka masła lub margaryny,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 4 łyżki cukru, 
  • 2 łyżki kakao,
  • 2 łyżki powideł śliwkowych lub więcej,
  • można również dodać garść orzechów,

Sposób wykonania:
Mąkę z masłem( lub margaryną) posiekać   nożem dodać 4 łyżki  cukru, cukier waniliowy, proszek do  pieczenia  i żółtka. Ciasto wyrobić rękami i podzielić na 3 części. Do jednej dodać 2 łyżki kakao, wyrobić i wraz z drugą porcją odstawić do lodówki lub zamrażalnika (ciasta powinny chłodzić się tak długo, aż stwardnieją i będą się dobrze ucierać). Trzecią część rozwałkować i wyłożyć nią dno wysmarowanej  formy.  Ja użyłam brytfanki o wymiarach 24x35cm. Posmarować powidłami. Jeżeli dodajemy orzechy to należy je posiekać i  uprażyć na patelni i wysypać na powidła. Na tarce o grubych oczkach zetrzeć ciasto z kakao
i posypać to posmarowane powidłami.
 

Składniki na Pianę:
  • 6 białek,
  • szczypta soli, 
  • 20 dkg cukru, 
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej


Sposób wykonania:


Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, dodając stopniowo cukier. Gdy piana będzie już sztywna, dodać mąkę ziemniaczaną i wymieszać wszystko już łyżką (nie mikserem). Pianę nałożyć na ciasto,a na nią zetrzeć trzecią część ciasta. Piec w temp. 180 stopni przez około 50 minut (ja piekłam 45 minut).


 


Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz