Menu

czwartek, 8 listopada 2012

Placki z cukinią



Jeśli lubicie placki ziemniaczane, a macie ochotę je sobie troszkę urozmaicić polecam zrobić sobie placki z cukinią. U mnie w ogródku w tym roku był ogromny wysyp cukinii,
a pomysłu za bardzo co z nią robić nie było (nie wszystkim ona smakuje).
W poszukiwaniu jakiegoś fajnego sposobu na jej wykorzystanie zabrałam się za przeglądanie przepisów znajdujących się w posiadaniu rodzinki i natknęłam się na wycinek z gazety pt. "Polubić cukinię",niestety nie wiem jaka to była gazeta. Tam właśnie znalazłam przepis na te placki, które zasmakowały nawet tym co nie przepadają za plackami ziemniaczanymi i nie lubią cukinii :). Lato minęło, przepis poszedł do szuflady,
a ja nie pomyślałam żeby uwiecznić choć jednego placka na zdjęciu ehh. Wczoraj robiąc porządki natrafiłam na ten przepis i mimo niewielkiej ilości cukinii (jedna malutka) placki zrobiłam :). Cukinia mi gdzieś zaginęła w tych ziemniakach i nie było jej czuć, więc zdecydowanie musi być jej więcej. Ale i tak placki były Pyszne !!!



Składniki:
  • 60 dkg cukinii,
  • 40 dkg ziemniaków,
  • 2 jajka,
  • 3 łyżki mąki,
  • sól, pieprz,
  • około 20 dkg oleju
Wykonanie:
Obraną cukinię  i ziemniaki zetrzeć, odcedzić  nadmiar soku. Dodać jajka i mąkę, sól i pieprz do smaku. Wymieszać łyżka i kłaść na rozgrzany na patelni  olej nie grube placuszki. Smażyć na niezbyt mocnym ogniu aby się nadmiernie nie zarumieniły.

Smacznego!
 Placki, placuszki, pancakesy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz