Menu

środa, 28 listopada 2012

Sałatka brokułowa

 Kolejna z sałatek, która zagościła na Naszym stole. Sałatka, którą robi się szybko, i mimo niewielu składników zachwyciła gości.



Składniki:
  • 1 duży brokuł,
  • 4 - 5 jajek ugotowanych na twardo,
  • 2-3 pomidory,
  • puszka kukurydzy ( ja nie dałam całej),
  •  majonez,
  • sól, pieprz.
Wykonanie:
 
Brokuła dzielimy na małe różyczki i gotujemy ok. 5 minut w osolonej wodzie. Powinien jedynie delikatnie zmięknąć, ale nie może się rozpadać.  Za pomocą łyżki cedzakowej wykładamy na talerz i czekamy do całkowitego ostudzenia. Większe różyczki kroimy na nieco mniejsze. Pomidory sparzamy i obieramy ze skórki, kroimy w kostkę. Jajka obieramy ze skorupki, kroimy w kostkę. Kukurydzę odcedzamy. Wszystkie składniki mieszamy w misce, dodajemy majonez, przyprawiamy do smaku. Bardzo ważne jest delikatne mieszanie, dzięki czemu unikniemy powstania "papki". 

 Smacznego!!!

5 komentarzy:

  1. To jedna z moich ulubionych sałatek :-)))

    mniam, tylko ja dodaję jeszcze drobno pokrojoną szynkę

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dodaje jeszcze troche szczypiorku, a majonez mieszam z jogurtem balkanskim i sosem czosnkowym. Pozdrawiam- imienniczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam czosnek :) więc koniecznie muszę spróbować twojej wersji ;)))

      Usuń
  3. Byłam ciekawa co to za sałatka ale widze, ze bardzo podobna do mojej. Moje wykonanie to układanie jej warstwami z troszke innymi składnikami,a mianowicie brokuł,ser feta,sos czosnkowy,jajka pokrojone w ósemki, sos, pomidorki lub papryka czerwona (jak kto lubi), sos i powtarzamy od początku tylko zamiast na końcu czerwonej warstwy na wierz zakończony jajkami i sosem wysypuję prażone ziarna słonecznika lub starty żółty ser. Obydwie wersje sa pyszne, bardzo polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj juz wiem że wypróbuje :) dzięki za przepis

      Usuń