Menu

niedziela, 4 listopada 2012

Sernik Wiedeński

Sernik - hm w rankingu mojego męża na najbardziej nie lubiane ciasto znajdował się na  drugiej pozycji. Stąd niestety rzadko pojawiał się u nas na stole, aż tu nagle coś mu się odmieniło i nudzi upiecz sernik, no upiecz, a mówią że to kobieta zmienną jest ;). Przepis pochodzi z mamy zeszytu. Rodzinka zapytana jak smakuje? odrzekła -  niebo w gębie.  

Składniki:
  • 1 kg sera*,
  • 6 jaj,
  • 1,5 szklanki cukru pudru,
  • 10 dkg masła ( ja dałam mniej),
  • 2 łyżki kaszy manny,
  • 5 dkg skórki pomarańczowej,
  • 5 dkg rodzynek;
Ponadto:
  • tortownica o wymiarach 26 cm,
  • tłuszcz i papier do pieczenia;

Sposób wykonania:


Twaróg mielimy trzykrotnie. Masło ucieramy z cukrem pudrem dodajemy po żółtku ciągle ucierając. Do twarogu dodajemy utarte masło i miksujemy, dodajemy kaszę mannę i mieszamy. Z białek ubijamy pianę, rodzynki zalewamy wrzątkiem i odcedzamy na sitku. Pianę oraz wystudzone rodzynki  dodajemy do masy serowej i delikatnie mieszamy. Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, a boki smarujemy tłuszczem. Do tak przygotowanej formy przekładamy ciasto. Pieczemy 50-60 minut w 180 stopniach C.
Studzić w lekko uchylonym piekarniku, dowolnie udekorować. 

Smacznego ! 

* ja użyłam twarogu z wiaderka 

1 komentarz:

  1. Ja tam serniki uwielbiam i nie wiem, jak mozna ich nie kochac :) Takiego nigdy nie pieklam, ale na Twoich zdjeciach kusi ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń