Menu

środa, 21 listopada 2012

Tort kufel piwa


Siostrzenica poprosiła mnie abym upiekła tort i to dla jej kolegi, długo się zastanawiałam jaki.  Nigdy nie piekłam tortów. Zapytałam jej jaki ten tort, a ona mały tak dla 3- 4 osób :) No nic pozostało mi poszukać w sieci i znalazłam idealny torcik dla faceta:) o tu.  Ja go troszkę zmodyfikowałam w kwestii biszkoptu :)) Wiem, że nie jest za piękny  ale grunt, że im smakował następnym razem będzie lepiej :))))

 

Składniki na biszkopt :
  • 5 jajek,
  • 3/4 szklanki cukru,
  • 3/4 szklanki mąki pszennej,
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej, 
Do nasączenia  biszkoptu:
  • ja użyłam rumu,
  • woda,
Składniki na masę:
  • 125 g margaryny,
  • 1/2 puszki masy krówkowej,
  • 4 łyżeczki dżemu kwaśnego,

Ponadto:
  • opakowanie podłużnych biszkoptów, 
  • 200g kremówki, 
  • łyżeczka cukru pudru, 
  • można użyć lukru  plastycznego.

 Sposób przygotowania :

Najpierw pieczemy biszkopt. Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać cukier, dalej ubijając. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając. Mąki wymieszać, przesiać i delikatnie wmieszać do ciasta. Formę o wymiarach 30 x 40 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć ciasto. Piec w temperaturze 160 - 170ºC około 30 - 40 minut.  Biszkopt wystudzić. Dużą dużą szklanką wycinamy 5-6 okręgów z ciasta. Każdy nasączyłam wodą z rumem. Jest to ważne jeżeli chcesz wykorzystać jeden z okręgów to rączki kufla. Biszkopt wtedy nie jest suchy i ładnie można go formować.
Przygotowujemy Masę. Miękką margarynę ucieramy na jasną gładką masę, dodajemy stopniowo masę krówkową. 

Każdy krążek ciasta smarujemy dżemem, nakładamy porcję masy krówkowej i układamy jeden na drugim. Pozostałą masą pokrywamy boki naszej wieżyczki z biszkoptowych krążków. Podłużnymi biszkoptami (np tymi do tiramisu) obkładamy z wszystkich stron ciasto. Rączkę kufla możemy zrobić z ciasta, racucha czy pozostałości z upieczonego wcześniej biszkoptu. Ja zrobiłam wieżyczkę z 4 krążków, a z 5 zrobiłam rączkę.Zimną kremówkę mocno ubijamy, słodzimy do smaku i przekładamy ją do rękawa cukierniczego. Tworzymy z niej piankę na wierzchu "piwa" :) 

 

 Smacznego!


3 komentarze: