Menu

czwartek, 20 grudnia 2012

Ciasto rumowe z orzechami

Zbliżają się imieniny Ewy, a Ewa którą znam uwielbia orzechy więc w prezencie obowiązkowo ciasto z orzechami. Problem w tym, że nie chciałam powtarzać już wcześniej pieczonych ciast. Chciałam upiec coś nowego i oczywiście orzechowego. W książce siostry Anastazji pt. 100 nowych ciast znalazłam właśnie ciasto o nazwie rumowe. Biszkopt orzechowy, masa orzechowa i do tego rum pomyślałam, że to strzał w dziesiątkę. Przed zabraniem się do pieczenia proponuję dzień wcześniej namoczyć orzechy w rumie. Mimo, że ciasto miało być na prezent musiałam odrobinkę spróbować :), żeby ocenić oczywiście ;))). Ciasto pyszne choć  podjadanie masy z lekka mnie upiło, widać mam słabą głowę :)) Trochę przeraziło mnie dodanie do masy surowych jajek, więc przed dodaniem je wyszorowałam i wyparzyłam a dopiero potem dodałam do masy.

 


BISZKOPT ORZECHOWY
Składniki:

  • 4 jajka
  • 4 łyżki zmielonych orzechów
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 4 łyżki cukru kryształu
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

Białka ubić na sztywno, dodać cukier i żółtka. Dodać mąkę zmieszaną z proszkiem, na końcu dodajemy orzechy i bułkę tartą. Wszystko lekko wymieszać. Biszkopt wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach 28x24 cm. Piec w temp. 180°C ok. 30 - 40 min.


MASA ORZECHOWA
Składniki:

  • 2 kostki masła
  • 3 jaja
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 szklanka rumu
  • 2 1/2 szklanki orzechów krojonych
Dodatkowo:
  • starta czekolada lub kakao do posypania 

 Wykonanie:

Pokrojone orzechy namoczyć w 1 szklance rumu, przelać do zamkniętego naczynia (np. słoika) i zostawić na ok. 24 godz. Masło utrzeć, dodając cukier waniliowy, cukier puder, całe jaja i na końcu orzechy moczone w rumie.


Tak przygotowaną masę orzechową wyłożyć na biszkopt. Wierzch posypać kakao lub startą czekoladą.


Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz