Menu

sobota, 29 grudnia 2012

Ciasto z coca colą

Chodziło za mną jakieś ciasto takie szybki i do kawki :) no i nie wymagające wychodzenia do sklepu po składniki. Nie piekłam wcześniej ciasta z coca colą, więc pora była to uczynić :). Jeszcze dobrze nie wystygło, a tu pojawili się nie zapowiedziani goście i po cieście zostały okruchy ;). Nie zdążyłam nawet zrobić  polewy :) Ciasto znalazłam na blogu mojej imienniczki ;) o Tu
 



Składniki suche:
  • 250 g mąki pszennej, 
  •  2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 300 g cukru kryształu,
  •  3 czubate łyżki gorzkiego kakao,
  • szczypta soli,
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego,
Składniki mokre:
  • 250 g masła (roztopionego i wystudzonego),
  • 200 ml coca-coli,
  • 75 ml mleka,
  • 2 jajka
Polewa:
  •  1 czekolada mleczna lub gorzka albo inna jaka lubisz,
  •  2-3 łyżki śmietanki 30%
W jednej misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, cukier, kakao, sól i cukier wanilinowy. Do drugiej miski wbić jajka, dobrze je roztrzepać, potem dodać mleko, roztopione i wystudzone masło oraz coca-colę, wymieszać.

Mokre składniki wlać do suchych i delikatnie, ale dokładnie wymieszać łyżką. Tortownicę o średnicy 24 cm wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Przygotowaną masę wylać do tortownicy i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC. Piec 40-50 minut. Wyjąć i zostawić do ostygnięcia.
Przygotować polewę: czekoladę połamać i stopić w kąpieli wodnej. Dodać śmietanę, dokładnie wymieszać. Gorącą polewę wylać na ciasto, odstawić do zastygnięcia.

Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Mmm muszę koniecznie wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam ciasto. Jest przepyszne. Wilgotne w środku i rozpływające się w ustach. Pychota. Dziękuje za przepis. :) I będę korzystać z innych. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie jestem królową kuchni ale skusiłam się. Jest łatwe do zrobienia i tu ma pytanie, bo konsystencja ciasta była rzadka. Tak ma być ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wyszło tak samo, i było bardzo pyszne :)

      Usuń
  4. Dziękuję za przepis - ciasto wyszło kapitalne. Puszyste, lekkie i wilgotne :)

    OdpowiedzUsuń