Menu

czwartek, 27 grudnia 2012

Herbata ze świeżym imbirem

Rozgrzewająca herbata ze świeżym imbirem to jest to co było nam potrzebne w jeden ze świątecznych wieczorów. Wyczytałam, że imbir pomaga przy przeziębianiach i bólach gardła.  Przepis znalazłam Tu. Przygotowanie trochę trwa ale efekt końcowy suuper i ten aromat... Trochę korzenia imbiru mi zostało więc na pewno jeszcze raz ją zrobię. 


Składniki:
  • 4 łyżeczki herbaty
  • około 3 cm korzenia imbiru
  • 2 łyżki cukru brązowego
  • 1 cytryna
  • 2 szklanki wody mineralnej niegazowanej
  • 3 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • 1 gałka muszkatołowa ( ja pominęłam )
  • cukier do smaku
Sposób wykonania:

Brązowy cukier wsypujemy na patelnię, dodajemy skórkę otartą z cytryny, gdy cukier się rozpuści wlewamy 2 szklanki wody. Następnie dodajemy imbir obrany ze skórki (skórkę zdrapujemy łyżką), startą na tarce gałkę i 3 łyżki skórki pomarańczowej kandyzowanej. Dodajemy też cytrynę bez skórki, pokrojoną w plastry oraz 2 łyżki cukru. Gotujemy 5 minut pod przykryciem, następnie przecedzamy i pyszna rozgrzewająca herbata jest gotowa.


Smacznego !
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz