Menu

środa, 5 grudnia 2012

pasta awokado z czosnkiem

Wpadłam do sklepu i zachowywałam się jaki dzikus, który nigdy nie widział tylu egzotycznych owoców na raz ;)). Wrzucałam do koszyka co mi w ręce wpadło. Będąc już w domu zaczęłam się zastanawiać co ja z nich zrobię, oczywiście w sklepie o tym nie pomyślałam:)). Spróbowałam awokado i hmm jakoś mi nie zasmakował ten owoc i co teraz ?. Dobrze, że jest internet :) poczytałam to i owo i wybrałam przepis na pastę awokado z czosnkiem.  Przepis znalazłam Tu.Uwielbiam czosnek więc pomyślałam, że to idealny przepis dla mnie. Zrobiłam tę pastę na śniadanie i było mało :) jest pyszna ! dlatego jutro na śniadanie powtórka :))

 

Składniki

  • 1 awokado,,
  • 3 ząbki czosnku,
  • 1 łyżka oliwy,
  • sok z 1/2 limonki ( dałam sok z cytryny),
  • 1/2 łyżeczka soli,
Wykonanie:

Awokado obieram, przekrawam na pół, wyjmuję pestkę. Czosnek siekam bardzo drobno. Awokado tak samo drobniutko. ( ja czosnek wycisnełam i razem z awokado zmiksowałam). Dodaję sól, wyciśnięty sok z limonki/ cytryny i oliwę. Mieszam dokładnie. Ja jak widać na zdjęciu podałam z papryką

Smacznego ! 

EGZOTYKA zimową porą. 

6 komentarzy:

  1. fajne! http://wkuchniuli.blogspot.com/ Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz spotkałam się z tym, żeby do awokado, które z założenia jest tłuste dodawać jeszcze tłuszczu i to w dodatku oliwy, która jest... gorzka. Lepiej już chyba dać zwykły olej rzepakowy, który nie ma smaku. Tak mi się przynajmniej wydaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz robiłam tą paste i zrobiłam zgodnie z przepisem który znalazłam. Pasta była pyszna nie było czuć oliwy myśle że dzięki dodaniu soku z cytryny. Dzisiaj zrobiłam bez soku z cytryny i była zdecydowanie gorsza. Następnym razem zrobię bez dodania oliwy czy oleju i zobaczę jak będzie smakować.

      Usuń
  3. Ja tam obieram banana wyrzucam miąższ i miele samą skórkę, która jest jakby rodzajem ulepszacza, dodaje pieprzu kayen, oraz kurkumy. Awokado piklujemy szczykawką roztworem octowo solnym, można też piklować awokado sokiem z cytryny. Niektórzy dodają 1-2 kiwi, dobrze umyte bo też mielimy ze skórką, gdyż ona ma sugermy czyli wzmocnione łegondy witaminowe i walory smakowe.

    OdpowiedzUsuń