Menu

niedziela, 9 grudnia 2012

wspólne pieczenie pierniczków ;)

W ostatniej chwili załapałam się na wspólne pieczenie pierniczków :) zainicjowane przez Jolę. U mnie pierniczki robił mój synek Kubuś lat 5, ja mu tylko odrobinkę pomagałam :). Był to świetny wspólnie spędzony czas. Młody jeszcze dzisiaj mówi, mama ale było fajnie :)). Wszystkie pierniczki z fotki zniknęły bardzo szybciutko :). 




składniki na pierniczki - przepis z bloga Joli


  • 1 szkl. maki pszennej,
  • 1 szkl. maki razowej (można dać pszenną) ja dałam pszenną,
  • 3/4 szkl. cukru,
  • 2 łyżki miodu,
  • 1 1/2 łyż sody oczyszczonej,
  • 1/2 torebki przyprawy do piernika,
  • 1 łyżka masła,
  • 1 jajko,
  • 1/3 szkl. ciepłego mleka,

Wykonanie:

Zagnieść ciasto. Włożyć na godzinę do lodówki (można pominąć). Wałkować na grubość 3 mm. Wycinać pierniczki układać w 1 cm. odstępach na blasze. Piec w temp. 180 stopni C przez ok. 15-20 min.
Zimne dowolnie udekorować:). Bez dekoracji wkładamy do metalowej puszki i szczelnie zamykamy. Po dwóch tygodniach idealnie nadają się do jedzenia.

W pierniczkach (przed pieczeniem) można zrobić dziurki słomką do napojów. 


We wspólnym pieczeniu udział wzięły dziewczyny z blogów:

http://mojekucharzenie-bozena-1968.blogspot.com/

no i blog od którego wszystko się zaczęło :)
http://abcmojejkuchni.blogspot.com

Dziękuje bardzo za wspólne pieczenie :)))

8 komentarzy:

  1. Urocze! Dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wspólne pieczenie:) Pierniczki wyglądaja ślicznie:) A reniferek jest suuper!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój syn powiedział, że to łoś ;))
      pozdrawiam :))

      Usuń
  3. Super pierniczki..dzięki za wspólne pieczenie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe doświadczenie niby razem pieczemy a jednak osobno :)) pozdrawiam :))

      Usuń
  4. Dziewczyny super jest wspólnie coś upiec / ugotować ! Też dziękuje ! A ten reniferek - REWELACYJNY !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też się podobało :))) synek krzyczy to Łoś !! ;)))

      Usuń