Menu

wtorek, 5 listopada 2013

sos pieczarkowy

Ponieważ miałam przerwę w pieczeniu postanowiłam, że zrobię jakiś fajny obiadek i padło  na kluski śląskie z sosem pieczarkowym :). Kluski jak i sos zawsze robiła moja mama tym razem jednak postanowiłam, że ja to zrobię. Okazało się, że wcale nie jest to trudne a na dodatek wyszło pysznie :). Synek stwierdził, że jak mi tak dobrze idzie to on zamawia teraz leniwe ;)) . Dzisiaj przedstawiam przepis na pyszny sos pieczarkowy, przepis znaleziony na blogu u Ani, Sosik był tak pyszny,że nie mogłam się opanować i ciągle podjadałam :).

Składniki na 2 - 3 osoby:

  • 25 dag pieczarek 
  • cebula 
  • 1 kostka drobiowa (można pominąć) 
  • 1 łyżka margaryny 
  • pieprz, sól 
  • 2 szklanki wody 
  • 1,5 łyżki mąki 
  • 3 łyżki śmietany 18 %
  •  pół szklanki zimnej wody

Sposób przygotowania:

Pieczarki obieramy, kroimy na talarki.
Pieczarki podsmażyć na margarynie w rondelku aż odparuje z nich woda. Dodajemy posiekaną cebulkę i chwilę razem dusimy. Podlewamy wodą, wrzucamy kostkę rosołową i gotujemy.
Gdy pieczarki zmiękną przygotowujemy sos do zagęszczenia. 
W osobnej misce mieszamy śmietanę, mąkę i pół szklanki zimnej wody. Całość przelewamy do pieczarek i mieszamy by nie porobiły się grudki. Doprawiamy pieprzem i ewentualnie solą. Całość doprowadzić do wrzenia. 
Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. Bardzo się cieszę, że sos posmakował!
    Dziękuję za podlinkowanie i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. moja córka stwierdziła : "nie lubie żadnych sosów zwłaszcza pieczarkowych ale ten jest genialny" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sos jest genialny i do tego latwy w przygotowaniu. :) pychota

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za przepisy. Przepyszne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję, pycha

    OdpowiedzUsuń
  6. PROSTE I PYSZNE

    OdpowiedzUsuń