Menu

poniedziałek, 13 stycznia 2014

Tiramisu pyszny deser :)

Trafiłam na bloga Kingi Paruzel gdzie krzyczał do mnie wpis Najlepsze tiramisu na świecie :) pomyślałam, że trzeba w takim razie je zrobić i to sprawdzić - dzisiaj nadarzyła się okazja :). Podane składniki wystarczyły na 6 pucharków. Obdarowałam tym deserem najbliższych z rodzinki  i dalszych znajomych, którzy akurat się nawinęli ;) Opinie: obłędny, przepyszny, niebo w gębie, była nawet opinia że śmierdzi malizną :). Przyznaje to tiramisu jest pyszne, delikatne, puszyste dla mnie idealne ale czy najlepsze :) hmm spróbujcie i sami oceńcie ;))). Białka, które mi zostały zamroziłam (będą  na bezę :) ).


Składniki: na 6 porcji na masę:
  •  6 żółtek
  • 6 łyżek cukru
  • 500 g mascarpone
  • 200 g śmietany 30%
do przekładania:
  • biszkopty podłużne
  • kakao do posypania
do nasączania:
  • 2/3 szklanki mocnej kawy
  • 100 ml likieru Amaretto
Przygotowanie:

1. Żółtka wraz z cukrem ucieraj w szklanej lub metalowej misce nad garnkiem z gotująca się wodą (na średnim ogniu) około 7 minut, do momentu kiedy masa będzie gęsta i kremowa, a cukier dobrze rozpuszczony. (należy uważać aby żółtka się nie ścięły i aby nie powstała jajecznica)*. Odłożyć na chwilę aby ostygła.

2. Przygotować mocną kawę. Wymieszać ją z likierem Amaretto. Wystudzić.

3. Śmietanę kremówkę ubić na sztywno.

4. Do masy z żółtek dodać  500 g mascarpone. Całość wymieszać mikserem na jednolita masę.

5. Do masy z żółtek i mascarpone dodać ubitą śmietanę i delikatnie ją wmieszać za pomocą trzepaczki.

6. Do przygotowanych pucharków na dno wyłożyć kawałek biszkoptu i obficie nasączyć go naparem z kawy i likieru, wyłożyć na niego krem z mascarpone, oprószyć kakao. Czynność tą powtórzyć trzy razy.

7. Każdy pucharek na wierzchu oprószyć kakao. Umieścić w lodówce na minimum 2 godziny.

* Ubijanie żółtek w kąpieli wodnej spowoduje że masa będzie zwarta, a jednocześnie deser nabierze lekkości i puszystości. Jeżeli deser ma być podawany w upalny dzień można dodać do masy 1 łyżkę żelatyny rozpuszczonej w 2 łyżkach wody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz