Menu

środa, 19 marca 2014

Pascha waniliowa

W tamtym roku na blogach kulinarnych widziałam zatrzęsienie różnych przepisów na Paschy Wielkanocne, u mnie w rodzince nigdy nikt nie robił, nikt nie wiedział co to :)  między innymi dlatego jej nie zrobiłam. W tym roku postanowiłam to zmienić :) zrobiłam jedną na  próbę, dałam rodzince do spróbowania i ... wszystkim zasmakowała, mama nawet powiedziała, żebym zrobiła na święta bo pyszna :). Przepis pochodzi z gazety "Gotuj krok po kroku". Polecam !!




Składniki na 4 porcje:
  • 2 l mleka,
  • 1 laska wanilii,
  • 500 g śmietany 18%,
  • 6 jajek,
  • 250 g masła,
  • 3/4 szklanki cukru pudru,
  • 200 gram posiekanych bakali,
  • kandyzowana skórka pomarańczowa;

Wykonanie:

Mleko zagotowujemy  z rozciętą laską wanilii. Śmietanę i jajka miksujemy do połączenia, po czym wlewamy do wrzącego mleka. Całość gotujemy na małym ogniu, stale mieszając, aż mleko się zważy i podzieli na ser  oraz serwatkę. Usuwany wanilię.

Ser odcedzamy, przekładamy go  na gazę lub bawełnianą ściereczkę i dobrze odsączamy. Następnie zostawiamy go na cedzaku na całą noc i rano ponownie odciskamy.

Masło miksujemy z cukrem pudrem i stopniowo dodajemy ser, miksując aż powstanie jednolita masa. Dorzucamy bakalie i skórkę pomarańczową.

Wyłożoną ściereczką miskę napełnić  przygotowaną masą i wstawić do lodówki na kilka godzin.Gdy pascha stężeje naczynie odwrócić do góry dnem i usunąć ścierkę. Deser udekorować  do woli :).

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz