Menu

poniedziałek, 24 marca 2014

ucierana babka cytrynowa

Babka cytrynowa  to kolejna moja propozycja obok babki piaskowej i babki marmurkowej na świąteczny Wielkanocny stół. Babka ta jest tak pyszna, że mój synek zażyczył sobie na drugie śniadanie do szkoły :). Aby babka się udała ważne jest, aby składniki miały temperaturę pokojową (oprócz maślanki). Ponieważ jest to babka ucierana więc postanowiłam dać odpocząć mikserowi i..  wykorzystać męża :) wręczyłam mu więc makutrę z masłem i cukrem i poleciłam ucierać, a ja w tym czasie razem z dzieciakami  przygotowywałam resztę składników. Przepis znalazłam tu. Naprawdę polecam, jest pyszna !!!!.






Przygotowujemy:

Ciasto
  • 3 szklanki mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  •  szczypta soli 
  • 250 g masła 
  • 1 i 3/4 szklanki cukru 
  • 1 cytryna (otarta skórka i sok) 
  • 4 jajka 
  • 3/4 szklanki maślanki (ok. 180 ml)
Lukier
  • 1 i 1/2 szklanki cukru pudru 
  • 1 łyżka soku z cytryny 
  • zimne mleko - do uzyskania właściwej konsystencji

Miękkie masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. W oddzielnej misce mieszamy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą i solą. Do utartego masła dodajemy otartą skórkę z całej cytryny, a następnie wciąż ucierając (ewent. miksując) - jajka, po jednym na raz. Do gładkiej masy na przemian dodajemy po trochu mąkę, maślankę i sok wyciśnięty z cytryny. Masę przelewamy do tortownicy z kominem, wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 180 stopni.Pieczemy 55-60 minut, do suchego patyczka. 
Po ostudzeniu ciasto lukrujemy - wszystkie składniki na lukier mieszamy, mleko dodajemy na końcu po troszeńku, by uzyskać właściwą gęstość. Lukier powinien być lejący, ale gęsty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz